Organizacja przestrzeni na biurku – jak uporządkować i zagospodarować miejsce na blacie?
lis 29, 2019

Organizacja przestrzeni na biurku – jak uporządkować i zagospodarować miejsce na blacie?

Organizacja przestrzeni na blacie wcale nie musi być dużym wyzwaniem, przed jakim staniemy. Biurko to bowiem przede wszystkim miejsce pracy, a nie gromadzenia różnych rzeczy i zmieścić powinniśmy tam tylko to, co będzie nam potrzebne od zaraz. Reszta może być gdzieś indziej.

Podstawowa przestrzeń robocza

Podzielenie miejsca na biurku na obszar roboczy i obszar rzeczy podręcznych to podstawowa kwestia. Musimy sobie wydzielić obszar, który na starcie będzie zupełnie pusty. Jest to miejsce, w którym będziemy robić to, co chcemy robić. To tutaj będą rozkładane wszystkie papiery i to tutaj stanie laptop, jeśli będzie potrzebny. Na mniejszych biurkach jest to zazwyczaj zdecydowana większość wykorzystywanej przez nas przestrzeni i zostanie niewiele miejsca na inne rzeczy. Na większych biurkach nasza sytuacja będzie nieco lepsza. 

Szuflady i organizery

Wszystko, co nie jest nam bezpośrednio potrzebne i raczej nie będzie potrzebne na już, powinno znaleźć się w jakiejś szufladzie lub nawet na półce obok biurka. Naprawdę nie ma potrzeby, by było to na biurku i nam przeszkadzało. Rzeczy niepotrzebne w tej chwili, ale takie które mogą przydać się już za moment, powinny znajdować się w specjalnych organizerach. Najprostszym elementem tego typu jest po prostu kubeczek, w którym postawimy na sztorc długopisy, markery i linijkę. W sprzedaży są znacznie bardziej zaawansowane elementy, dzięki którym będziemy w stanie działać w sposób efektywny i mieć wszystko tam, gdzie powinno być.

Nadstawka na biurko

Jeśli nasze biurko jest nie za wysokie, dobrym rozwiązaniem może być nadstawka na biurko, która pozwoli postawić monitor komputera trochę nad jego blatem. W ten sposób zrealizujemy dwa cele. Przede wszystkim, lepiej ustawimy monitor, co przełoży się na wygodniejsze i zdrowsze warunki pracy. Druga kwestia to uzyskanie przestrzeni pod taką nadstawką, która może się kazać dodatkowym organizerem lub podobnym rozwiązaniem, gdzie coś użytecznego na pewno się zmieści, a nie będzie zagracać przestrzeni.